Jun 2018

Tipo de Evento: Seminario
Dónde: Sala Amarilla
Público: Abierto a todo público

El área de Innovación, Emprendimiento y Sustentabilidad de la Escuela de Negocios de la Universidad Adolfo Ibáñez, invita al seminario “Obstacles To Innovation in Chile” trabajo de Andrés Zahler, Daniel Goya y Matías Caamaño.

Presentará Daniel Goya, Ingeniero Civil Industrial de la Pontificia Universidad Católica de Valparaíso, Master of Science en Economía de la University College London y PhD en Economía de la Universidad de Cambridge. Actualmente Profesor Asociado en la Escuela de Negocios y Economía de la Pontificia Universidad Católica de Valparaíso.

A partir de las 13.oo hrs.

Abstract:

“We study the effect of different types of barriers to innovation (financial, demand, knowledge, market, cooperation and regulatory barriers) on firm level innovation inputs and outputs. Using a pooled sample of three Chilean innovation surveys, based on an instrumental variable approach, we find that the probability of generating innovation outcomes is significantly reduced by demand and financial barriers. Regarding inputs for innovation, we find a clear negative relationship between financial and demand obstacles and the propensity to incur in (non-R&D) innovation expenditure, but not with its intensity. Our results are reinforced by panel fixed-effects estimators. While financial and demand barriers are relevant across the board, others appear to be relevant only for some sectors: knowledge obstacles for manufacturing, and market structure obstacles for services. In depth interviews to a number of firms in different economic sectors confirm our main results, and help interpret our findings.”

Jun 2018